3ditorialdin BĂICOI – gândesc dublu, postez simplu

Recenzie: Puterea celor şase

The Power Of SixCartea “Puterea celor şase” (în original The Power Of Six) este a doua din seria Lorien Legacies de Pittacus Lore (un pseudonim sub care se ascund doi autori). Am scris deja recenzia pentru “Eu sunt numărul patru” (I Am Number Four).

Puterea celor şase continuă acţiunea din “Eu sunt numărul patru”. Numerele patru (John Smith) şi şase, prietenul lor pământean Sam şi animalul extraterestru Hadley/Bernie Kosar fug de mogadorieni şi de autorităţi. Între timp ei încearcă să îşi dezvolte puterile, se uită prin cufărul cu obiecte de pe planeta lor natală şi scapă -la limită- de urmăritori (uneori scapă dincolo de limită de urmăritori 🙂 ) În paralel cu această poveste ne este prezentat numărul şapte (Marina). Aflăm unde este, cum o duce, cum a ajuns acolo şi cum caută pe net informaţii despre ceilalţi. În special despre incidentul de la fosta şcoală a lui John Smith (numărul patru).

Liniile narative care se intersectează, care se întrepătrund sunt în regulă. Un pic mai … necizelate decât în (de exemplu) seria A Song Of Ice And Fire de George R.R. Martin. Sfârşitul însă, în opinia mea, este un pic exagerat (over the top). Ştiu că trebuia să fie un sfârşit gen “film blockbuster în 4 părţi”: un sfârşit spectaculos dar care lasă loc pentru următoarele cărţi din serie.

Avem un nou supravieţuitor care apare (numărul 10?) cu tot cu gardian şi animal de companie, şase şi şapte se bat parte în parte cu mogadorieni fără număr prin Spania, patru şi nouă (da, apare şi nouă !) se bat cu alţi mogadorieni prin SUA. Unde mai pui că apare chiar el, liderul cel maaare şi rrrrău al mogadorienilor de pretutindeni. Cam stufos, un pic tras de păr ….

Este genul de carte danbrowniană, cu acţiune care te prinde şi 110% scrisă pentru a ajunge film. Şi urmează alte şi alte cărţi, pentru a se ajunge la ceva gen seria Percy Jackson sau seria Harry Potter. Oricum, este o lectură uşoară, rapidă şi destul de captivantă.

Asta spuneam despre “Eu sunt numărul patru”. Îmi menţin părerea, mai ales pentru cum s-a ‘citit’ cartea în primele două treimi. O puteţi cumpăra de la Nemira, e la ofertă. 21,95 lei în loc de 39,90. Eu am văzut-o la vânzare chiar şi în Carrefour.

sursa imaginii

Te poţi abona la Feed-ul RSS.

Tags: , , , , ,